Beställning.

Du beställer på våran hemsida www.portalnou.se .  Vid frågor hur du beställer är du välkommen att maila oss på info@portalnou.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mailadress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

 

Priser, betalning & produktbilder.

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Vi säljer endast inom Sverige och för att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.

Vill man göra en beställning till utlandet så maila oss på info@portalnou.se

Vi använder oss av paysons betalningssystem.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Portalnou.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls portalnou.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Det förutsätter dock att varan är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.  För vissa produkter, såsom hygienartiklar, smycken, gäller även obruten plombering. Plomberingen kan bestå i en tejp eller en förseglad plastpåse som inte får öppnas för att returrätten ska kunna nyttjas. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den, Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Varan har ett nedsatt pris.

På varor som vi tagit hem på kundens begäran.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel, (och vi återbetalar inte våra fraktkostnader).Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Portalnou.se skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss.

Mejla oss på info@portalnou.se. Vi behöver följande information:

1) ordernummer (finns i din orderbekräftelse)

2) ditt namn och kontaktuppgifter

3) antal och namn på de produkter som önskas returneras

 

Returadress

Portal Nou

Sturegatan 16

114 36 Stockholm

 

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

 

Frakt &Leveranser

Leveranstiden är normalt mellan 2-5 arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Fraktkostnaden är normalt 69:-, om inget annat nämns.

Vid köp över 1200:- är frakten gratis, detta gäller dock inte möbler och större föremål.

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss.

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

Portal Nou kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Våra paket finns att hämta hos postombud eller service points beroende på vilket fraktbolag vi använder oss av.

Var noga när du anger mobilnummer och mail adress så dessa blir rätt då du får aviseringar till dessa.
Aviseringen innehåller bland annat paketets löpnummer som måste medtagas till utlämningsstället när paketet ska hämtas ut.

Paketet ligger kvar hos ombudet i ca 14 dagar därefter skickas paket tillbaka till Portal Nou. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Om du vill ändra en vara eller lägga till något så maila oss på info@portalnou.se. Var noga med att få svar på din fråga för att säkerställa att din önskan hunnit nå oss innan ordern expedierats.

 

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpediterad vara ber vi dig att omgående kontakta oss antingen på mail eller telefon. Beskriv felet så utförligt som möjligt och skicka även med bilder på den skadade varan, där skadan/felet ska framgå tydligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.

Om en vara är skadad vid leverans kräver vi att du tar ett foto på den i originalemballaget så att vi kan visa det för vårt fraktbolag. Ta även foto på det yttre emballaget. Släng inget emballage förrän vi ger klartecken.

Skicka inte tillbaka en vara förrän du varit i kontakt med oss.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Privat Policy

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller bort tagning ur vårt kundregister. Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av portalnou.se och våra sammarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Portalnou.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

 

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör portalnou.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.